HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Ez történ a tereprali-bajnokság nyitófutamán

t: 626

Ez történ a tereprali-bajnokság nyitófutamán

Április 10. péntek

Belevágott a közepébe a tereprali bajnokság mezőnye az első futamon Derecskén, mivel a pénteki napon a két szelektív után máris három páros volt kénytelen feladni a versenyt. A pályák nagyon gyorsak, az első öt 1 percen belül áll.

Derecskén zajlik a Brokernet Terep-rallye Országos Bajnokság idei első versenye, a Bomba Energy Drink Kupa. A versenyzők szerint a pályák nagyon gyorsak, szinte végig padlógázzal kell végigmenni, így aztán nem is meglepő, hogy a húsz kilométeres szakaszokat 7-8 perc alatt teljesíti a mezőny. A száguldásnak azonban vannak áldozatai is. Murczin Zsolt váltója az első szakasz céljánál rosszul váltott vissza, hirtelen egyesbe kapcsolt a derékszögű kanyarban. A páros nem folytatja a versenyt. Gábor Attila Nissanjanak motorjában pedig elfolyt az olaj, és még jelenleg is a pályán várja a segítséget. A futam harmadik áldozata Varga Imre, akinél szintén az olaj miatt mondta fel a motor a szolgálatot.

Zapletal folytatja idei remek szereplését, mivel magabiztosan vezeti a mezőnyt, és állítólag még 180km/h-val is ment! A második helyen a Szalay-Bunkoczi kettős áll, ők az újonnan beszerelt komputer nem megfelelő működése miatt álltak meg legalább hússzor a szakaszokon. Korda Erik is rosszul vette a féktávot egy kanyarban, ki is sodródott a szántásba, és újra kellett indítania a Nissant. A versenyző a harmadik pozícióból várja a szombati napot, de mindössze két másodperc választja el a negyedik helyen álló Fazekastól. Meglepetésre a tavalyi bajnok Palik-Darázsi kettős egyelőre az ötödik helyen tartózkodik, de a versenyzőpáros az elején általában óvatosan halad, és a végére erősít be.

Fodor Imre új navigátorral, az idei Dakaron célba ért Fenesi Józseffel indult a versenyen, mivel Józsi korábban a jelenlegi szakágvezetőnek, Liszi Lászlónak navigált. Liszi egyelőre nem ül a volán mögé, de elképzelhető, hogy egy-két versenyen azért rajthoz áll. Imre gyorsan megszokta új navigátorát, a nyolcadik helyről várja a holnapi rajtot. Jól mennek a katonák is, öt korábbi profi párost megelőzve a kilencedik pozícióban zárták a pénteki napot.

Az összevont H-csoport/Challenge kategóriában a Pócsföldi-Kaposvári kettős áll az élen az újonc Bence-Szvetkó, és a Sólyom-Besenyő páros előtt.

A motoros/quados mezőnyben nyolcan indultak, a pénteki szakaszok után Nagy István motoros áll az élen Hangodi Zoltán és Szabó László előtt.

Szombaton négy szelektív szakasz kerül megrendezésre (20, 76, 20, 76 km).

Április 11. szombat

Két körben, összesen 200 kilométernyi szelektív volt a mai előírás a mezőny részére a Derecske környéki versenyen. már az első szakasz után átvette a vezetést Szalay Balázs Zapletallal szemben, mivel a cseh versenyző nem tudta használni a hatodik fokozatot. Persze nem ez volt az egyetlen indok, amiért Szalay jobbat ment, ugyanis ezek a gyors pályák annak kedveztek, akinek nagyobb teljesítményre képes az autója. Az eredménylistán az első helyeken a hétezer köbcentisek, majd a négyezresek következnek, így a második helyen Fazekas Karcsi található. Palik feljött a negyedik helyre, és továbbra is száz százalékos teljesítményt hoz ki az autójából.

Az utolsó szakaszon Fodor Imre utolérte az előtte haladót, és mivel a porban alig látott valamit, egy gödör úgy megdobta, hogy felborult az autóval. Miután visszafordították, a versenyző folytatta a szakaszt, és egy szélvédőcserén kívül más javítanivaló nem volt a Mitsubishin. Kéry Szilveszter Land Roverében a váltó ment tönkre, és a versenyző úgy döntött, inkább nem folytatja a futamot. A cseh Porizek még az első szakaszon elszámolta a szükséges üzemanyagot, és a szakasz közben elfogyott a gázolaj, így órákat álltak bent a pályán. A Bálint-Honfi kettős még a nap elején átesett első féltengelytörésén, de egyébként remekül teljesítette az első versenyének második napját.

Vasárnap még három szakaszt teljesít a mezőny (12, 76, 12 km)

Április 12. vasárnap

A várakozásoknak megfelelően az élbolyban a második nap után kialakult sorrend nem változott a Bomba Energy Drink Kupa befejező napján. A Derecske környékén lebonyolított első bajnoki futamot a Szalay-Bunkoczy kettős nyerte, miután az előző nap két perces előnyt csikart ki.

Gyakorlatilag csak technikai hiba vehette volna el tőlük az első helyet, hisz a pályák már ismerősek voltak, illetve azon kellett egy kicsit izgulniuk, hogy a nyolcvan kilométeres szelektíven, a körön nehogy eléjük kerüljön egy olyan, lényegesen lassabb versenyző, akit hosszú ideig kell követniük. Nos, ezen a napon minden stimmel Szalayéknál, és így a Brokernet Terep-rallye Bajnokság nyitó futamát győzelemmel zárták.

Fazekas Károly előző este fogadkozott, hogy mindent megpróbál annak érdekében, hogy ledolgozza a hátrányt, de a körgyorson nem tudott lényegesen közelebb kerülni az Opel Antarával versenyző pároshoz, a másik két szakasz pedig rövid volt ahhoz, hogy beérje Szalayékat. A hétliteres autóknak egyébiránt kedvezett a derecskei verseny, hisz hosszú egyenesek tarkították a szakaszokat, tehát az erő és a dinamizmus versenye volt ez a futam.

Zapletalék váltógondokkal és a porral bajlódva megtartották a harmadik helyet, és a célba érve ők is megemlítették, hogy az erőfölénnyel nem bírtak. A Palik-Darázsi páros ért célba a negyedik helyen. A pilóta már előző nap tisztán látta, hogy bármennyire is a maximumon autózik, hiába nyomja tövig a gázpedált, az üveghangon síró motorból képtelenség nagyobb sebességet kicsikarni. Különösen jó érzéssel töltötte el a Dream Team bemutatkozása, hisz a fiúk hibátlan teljesítményt produkálva zárták életük első versenyét. A Bálint-Honfi kettős szemre is tetszetős stílusban autózta végig a három napot, aminek nem is maradt el az eredménye.

A Korda-Tóth kettős Nissanja is erőhiányban szenvedett, főleg, ha összehasonlítjuk a hétezer köbcentis masinák teljesítményével. A por többször lelassította őket, és a körülmények ismeretében elfogadhatónak tartották a Palikék mögötti ötödik helyezést. Kristófék Nissanjában a motor teljesen elgyengült a verseny végére. Ez lényegében nem érte meglepetésként a csapatot, hisz az olaszországi futam után tudták, hogy jó esetben bírja ki az erőforrás az első magyar bajnokit. A legfontosabb az, hogy pontszerző helyen beértek, és az idén a mérlegük kettőből kettő.

Lukácsék kénytelenek voltak forfaitolni, mivel az előző napi kuplungcsere nem sikerült tökéletesre, így nem volt mit tenni, a célba vezető „rövidebb utat” kellett választaniuk.

Hivatalos végeredmény:
Autók:
1. Szalay-Bunkoczy (Opel Antara) 2:56:50
2. Fazekas-Horn (BMW X5) +00:01:50
3. Zapletal-Ulehla (Mitsubishi Strakar) +00:02:46
4. Palik-Darázsi (Nissan Navara) +00:06:02
5. Korda-Tóth (Nissan Pickup) +00:06:42
6. Kristóf-Simon (Nissan Pickup) +00:22:15
7. Bálint-Honfi (Nissan Navara) +00:24:52
8. Fodor-Fenesi (Mitsubishi Pajero) +00:40:04
9. Rónai-Galambos (Opel Antara) +00:57:11
10. Lukács-Szegedi (G Proto EVO) +04:05:22




H-csoport/Challenge:
1. Bence-Szvetkó (Nissan Navara) 03:42:19
2. Sólyom-Besenyő (Lada Niva) +08:10:42

Motor/Quad:
1. Hangodi Zoltán (Yamaha Raptor) 02:41:36
2. Nagy István (KTM) +00:01:27
3. Mészöly Tamás (Polaris) +00:03:03
4. Fekete László (E-ATV) +00:06:02
5. Nyeste Róbert (Bombardier) +00:23:28
6. Szabó László (Bombardier) +00:29:02
7. Ács Zoltán (Yamaha XT) +01:34:57
8. Hodola Richárd (Suzuki DRZ) +06:34:52

hirado

2009.04.13. 11:15

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek