HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Palik továbbra is lendületben

t: 850

Palik továbbra is lendületben

A keskeny hegyi pályákon kijelölt szakasz nem volt olyan könnyű, mint amilyennek ígérték a szervezők.

Ahhoz képest, hogy a rendezők úgy tartották, viszonylag könnyű szakasz vár a mezőnyre a szünnap után, a versenyzőknek nem ez volt a véleményük. A kanyargós hegyi pályát mindannyian nehéznek találták – de legalábbis olyannak, amelyen végig száz százalékosan kellett koncentrálni.

A ralis jellegű szakaszon értelemszerűen Carlos Sainz vitte a prímet az autósoknál, míg a motorosoknál Cyril Despres, a kamionosoknál pedig Gerard de Rooy volt a leggyorsabb.

Ami a magyarokat illeti Palik László és Darázsi Gábor továbbra is lendületben van – 13. helye a valaha volt legjobb magyar autós részeredmény. Pedig a tavaly az év autóversenyzőjének választott pilóta egyáltalán nem érezte, hogy olyan pokoli gyors lett volna. „Nehéz nap volt, végig maximálisan kellett koncentrálni. Nem lehetett megbeszélni a tapasztalatokat, vagy egyszerűen csak nyugodtan inni, mert annyira gyorsan követték egymást a kanyarok” – mondta az összetettben 12. Palik, aki jó néhány ellenfelét megelőzte a szakaszon.

Ebben mégsem ő volt a legeredményesebb, hanem a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros, amely 26 (!) riválisát utasította maga mögé. Ez hihetetlenül magas szám.
„A mostani Dakaron biztosan ez az előzési rekordom – mondta Szalay. – Hiába engedtek el az első jelződudára a riválisok, először utol kellett érni őket, ami a porban egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Többször nullára kellett fékezni annak érdekében, hogy ne legyen baj. Márpedig azt nem akartam, mert túl mélyek voltak a szakadékok és túl sok mindenkit láttam felborulni.”

Liszi László és Fenesi József a szelektív 70. kilométerétől kormányszervó nélkül autózott a kanyargós szerpentineken, s bizony a pilóta a szakasz végére már alig bírta felemelni a kezét. Nem csoda, a terhelést körülbelül ahhoz lehetne hasonlítani, mintha két negyven kilós súlyzót mozgatott volna körülbelül négy órán keresztül.

A motoros Dési János nem akart kockáztatni – miután kétszer majdnem elesett a rendkívül csúszós pályán, visszavett egy kicsit a tempóból, számára ugyanis az a legfontosabb, hogy ha már idáig eljutott, akkor elérjen a célig is. „Ez a Dakar sokkal nehezebb, mint a két évvel ezelőtti” – összegezte véleményét a pilóta.
A kamionosoknál Szaller Zoltán továbbra is fegyelmezetten száguld: 11. helyen áll az összetettben, kategóriájában (a nem épített versenykamionok között) pedig vezet! Vagyis kizárólag gyári csapatok előzik meg őt.

hirado

2009.01.12. 10:24

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek