
Meglepő, a száguldó cirkusz világában merőben szokatlan közjáték előzte meg a futamot: a Gilles Villeneuve Circuit több pontján is felrepedt az aszfalt már az időmérő edzés alatt. Éjjel ugyan sebtében leaszfaltozták és kijavították a hibákat, ám a verseny kezdetén a pilóták egyként féltek attól, hogy a javítás nem tart ki a 70 körös futam végéig. Kitartott.
Ilyen előzmények után száraz pályán indult útjára a verseny – a korábban a verseny idejére beharangozott eső végül nem érkezett meg Montrealba. Az élen kevés változást okozott a rajt: Lewis Hamilton megőrizte első helyét, Robert Kubica maradt a második, Kimi Räikkönen a harmadik helyen. Az egyetlen változást az első négyben az jelentette, hogy Fernando Alonso visszaesett az ötödik helyre, mert Nico Rosberg megelőzte.
Az első 15 körben vajmi kevés esemény történt, Hamilton szép csendben bő tíz másodpercre elment a többiektől, amikor a hármas kanyar bejáratánál megállni kényszerült Adrian Sutil. A Force India német pilótájának autóján kigyulladtak a fékek, ráadásul rossz helyen is állt meg, ezért – három kör csúszással… – a pályára küldték a biztonsági autót.
A 19. körben az első öt pilóta kiállt biztonsági autó mögül tankolni, ám a gumicsere és az üzemanyagpótlás után a visszatérésnél Hamilton beleszállt a boxutca kijáratánál a piros lámpánál álló Räikkönenbe, mindketten kiestek, a beléjük csúszó Rosberg megúszta szárnycserével.
Hamilton torpedózása után Heidfeld került az élre, Barrichello és Nakadzsima előtt, de az első, aki már járt kint a boxban a lengyel Robert Kubica volt, és bő tíz kör alatt mindenki szépen kiállt előle tankolni. Ebben az átmeneti időszakban szinte körönként változott a versenyben vezető pilóta személye, így fordulhatott elő, hogy Heidfeld után Barrichello, Coulthard, Trulli és Glock is vezetett egy rövid ideig.
Végül azonban helyre állt a rend, Kubica, Heidfeld, Coulthard, Barrichello, Kovalainen, Massa, Button és Nakadzsima álltak pontszerző helyeken a 40. körben. Néhány körrel később Fernando Alonso megpördült, és feladni kényszerült a versenyt, csak úgy mint a 8. helyen haladó japán, aki egy koccanás után maga alá gyűrte leszakadt első szárnyát, a boxutca bejáratánál.
Miközben az élen szép lassan egyre megnyugtatóbbá vált a két BMW-s Kubica és Heidfeld előnye, a mezőnyben izgalmas események zajlottak: Massa a hajtűkanyarnál páros előzést hajtott végre, miközben a McLarenes Kovalainen Sebastian Vettel küzdött a nyolcadik helyért.
Az élen azonban nem változott semmi, a pályafutása 29. versenyét teljesítő lengyel Robert Kubica a Formula–1 történelmének első kelet-európai futamgyőztese lett. A 30. Kanadai Nagydíj azért is történelmire sikerült, mert a BMW-Sauber csapat első futamgyőzelmét és első kettős győzelmét aratta, miután a második helyen Kubica csapattársa, Nick Heidfeld futott be. Harmadikként a veterán David Coulthard állhatott fel a dobogóra.
nemzetisport.hu
2008.06.08. 21:12