
A Readers Digest az olvasók szavazatai alapján idén is összeállította a legmegbízhatóbb márkák magyarországi rangsorát, amely szerint az adott kategóriában az OTP Bank, a Nokia, az Opel, a Borsodi sör, az Algopyrin, a Canon fényképezőgép, az Ariel mosópor, a Coca-Cola, valamint a Szentkirályi Ásványvíz szerepel az élen.
A 36 különböző termékkategóriában kiosztott díjak jelentős részénél a bizalom szoros összefüggésben van a márka magyarországi ismertségével. Több kutatás is bizonyítja, hogy a magyar vásárlói szokásokat a presztízsmárkák csekély mértékben befolyásolják.
A Nielsen piackutató cég felmérései szerint tavaly a magyar lakosság a vásárlásra költött pénz ötödét saját márkás termékek beszerzésére fordította. A GfK adatai alapján pedig a magyarok 27 százaléka választ presztízsmárkát, miközben a régióban ugyanez az arány 44, világszerte pedig 40 százalék. Emellett a nem presztízsmárkás termékeket is ismertnek és megbízhatónak tartják a magyarok.
hirado
2008.05.28. 10:20