t: 1100
Magyarországon a legkisebbek és a legnagyobbak a legnépszerűbbek. Hazánkban a kétszáz négyzetméternél kisebb üzletek az élelmiszerforgalom 38%-át , a kétezerötszáz négyzetméternél nagyobb hipermarketek pedig több mint a negyedét adják. Magyarország vásárolási szokása leginkább a dél-európai országokéhoz hasonlít. Míg Nyugat Európában 1 millió lakosra átlagosan 15 hipermarket jut, addig nálunk csak nyolc. Jelenleg hazánkban 77 hipermarket van, és 15 310 szuperkicsi diszkont. Bár számuk az elmúlt három évben 2250-nel csökkent, piaci részesedésüket mégis meg tudták őrizni. Ez idő alatt a hipermarketek száma és forgalma jelentősen nőtt. Idén még 20 szuper és hipermarket nyitása várható. Ezek azonban már egymástól és nem a kisebb üzletektől csábítják majd át a vásárlókat.