
Két év múlva már légiforgalmat bonyolít a mezőkövesdi repülőtér, legalábbis ezt ígérik azok a befektetők, akikkel az egykori szovjet repülőtér tulajdonosai – a mezőkövesdi, mezőkeresztesi és miskolci önkormányzat – már meg is kötötték a szerződést. Az ország legnagyobb kifutópályájával rendelkező, egykori katonai repülőtér a tervek szerint nemcsak chartergépeket fogad majd, hanem logisztikai központként működik, és mellette egy ipari park is helyet kap majd.
„Arról álmodoztam, hogy felülök egy gépre, és elmegyek Barcelonába, és megnézek egy mérkőzést…” – mondta Tállai András mezőkövesdi polgármester.
Teljesülhet a városvezető álma. A most még rossz állapotban lévő, három kilométer hosszú kifutópályán akár chartergépek is leszállhatnak két év múlva. A tulajdonos önkormányzatok már meg is kötötték a szerződést a befektetővel, egy ír-magyar céggel.
„Itt egy működőképes nemzetközi teher és személyszállításra alkalmas repteret fognak kialakítani, amelynek az építését az engedélyek megszerzését követően azonnal el fogják kezdeni” – mondta a mezőkövesdi polgármester.
A tervek szerint a terület fele lenne a repülőtér, a többi részre logisztikai központot és ipari parkot építenének.
Valamikor létezett itt egy irányítótorony. Innen navigálták azokat a gépeket, amelyek szovjet katonákat szállítottak Magyarországra a nyolcvanas évek végéig.
Szovjet katonák helyett turistákat várnának Mezőkövesdre. Az RTL Híradó által megkérdezett szakember szerint elsősorban a beutaztatásban lenne fontos az új repülőtér, a helyi idegenforgalmat lendítené fel.
„Egy kellő marketinggel és megfelelő információval megismertetni ennek a területnek még szélesebb körben az adottságait, természetes, hogy generálhat egy forgalmat” – mondta Ócsai Ágnes, idegenforgalmi szakember.
Mást gondolnak Debrecenben, Észak-Magyarország ez idáig egyetlen működő repülőterén. Egyelőre nem tartanak Mezőkövesdtől, amely szerintük inkább a teherszállításban lehet majd a debreceni konkurense.
„Közel vannak a határok, mind Szlovákia, mind Ukrajna, mind Románia, és én bízom benne, hogy Debrecennek a kulturális, tudományos központi szerepe, a gazdaságban betöltött szerepe és jelenleg is meglévő közlekedési csomópontja miatt fogja tudni állni a Debreceni Repülőtér ezt a versenyt, sőt győztesen fog kikerülni ebből a versenyből!” – mondta Mészáros József, a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. általános és stratégiai igazgatója.
Az igazgató szerint a határ közeli szlovák és román repülőterekkel együtt öt leszállóhely lesz a régióban, és biztos, hogy mindegyik nem élhet meg. Mezőkövesden viszont azt mondják, itt a legjobbak az adottságok, hiszen két kilométerre az autópálya, a vasútvonal még közelebb, Budapest pedig egy órányi útra van.
rtlhirek.hu
2008.04.29. 22:17