
A budapesti 4-es metró építésére várt uniós támogatásra is kihatással lehet, ha a főváros kitart amellett, hogy a Hídépítővel fejezteti be a Fővám téri állomás építését - írja a Népszabadság.
A Hídépítő ugyanis nem az eredeti tervekben szereplő bányászati módszerekkel, hanem egy a Dunán felállított mesterséges szigetről építené meg az állomást.
Az általános uniós gyakorlat ilyen nagy beruházásoknál egyetlen változtatást fogad el, de a lap forrásai szerint a kért változtatás sem pénzügyileg, sem műszakilag nem kellően megalapozott. A törvények szerint az alvállalkozó változtathat a kivitelezés módszerein, de a határidőt nem módosíthatja és többletpénzt sem igényelhet.
Ha a Főváros elfogadná a kért technológiai módosítást, az körülbelül 10 milliárd forinttal drágítaná az építkezést. A lap névtelenséget kérő forrása szerint emiatt ráadásul vérszemet kaphat a többi kivitelező és ez tovább növelné a metró tervezett 511 milliárdos költségeit.
hirado
2008.03.07. 09:51