
Budapesten most senki nem vállalja szívesen az ismeretséget Gulya Andrással, akinek a cégét a Rail Cargo Austria 1,9 milliárd forintért bízta meg lobbizással. Ám Gulya – iwiw-oldala tanúsága szerint – nagyon sok fontos embert ismer: többek közt Dióssy Gábort, a Máv Cargo tenderlebonyolítást végző elnökét, Kóka János korábbi gazdasági minisztert vagy épp Braun Róbertet, akinek cége a MÁV-leánynak is adott tanácsokat.
Sürgősen eltüntette iwiw-oldaláról azokat a fényképeit Gulya András, amelyeken az arca felismerhető. Pedig az oldalon a minap még látható volt, amint ismert osztrák üzletemberekkel parolázik, vagy éppen az oszrák parlamentben szólal fel. Gulyát azzal bízta meg az osztrák állami vasút, az ÖBB teherszállító leányvállalata, a Rail Cargo Austria (RCA), hogy lobbizzon a magyar vasúttársaság teherszállító leányvállalatának privatizációs tenderén az osztrák pályázat érdekében. Hogy Gulya családi cége, a Geuronet Bt. közreműködése volt-e olyan sikeres, vagy a 102 milliárdos ajánlat bizonyult mindent elsöprőnek, ezt utólag nehéz megítélni. Az RCA szóvivője, Thomas Bergen a TV2 Tények műsorának mindenesetre azt mondta, hogy a lobbicég egy éven át dolgozott ezért a pénzért, ami egyébként nem számít olyan kiemelkedőnek ebben a műfajban.
Budapesten azonban senki nem akar tudni a Geuronetről, sem Gulya Andrásról. A MÁV Cargo (MC) és a MÁV Zrt. azonnal cáfolta, hogy ismerne ilyen céget, vagy hogy bárki szerződéses kapcsolatban állt volna vele. A gazdasági tárca is sietett leszögezni, hogy ismeretlen számára a lobbicég. Ezt az információt azonban kétségbe vonja egy értesülésünk. Lapunkat osztrák források ugyanis úgy tájékoztatták, hogy az ügyletben fontos szerepet játszott Garamhegyi Ábel, aki jelenleg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) nemzetközi gazdasági kapcsolatok szakállamtitkára, az MC-szerződés idején azonban még a tárca közlekedésért felelős államtitkára volt.
Magyar Nemzet
2008.02.25. 11:00