HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Vesszük a bútort, mint a cukrot

t: 67

Vesszük a bútort, mint a cukrot

Továbbra is töretlen az emberek hitelfelvételi kedve, miközben a megtakarítási hajlandóság nem változik. Sokan különféle fogyasztási cikkekre kérnek és kapnak kölcsönt, aminek következtében az ilyen hitelek iránti igény megnövekedett - derül ki a Magyar Cetelem Bank legfrissebb elemzéséből.

E szerint bár honfitársaink borúlátón látják saját helyzetüket, fogyasztási hajlandóságuk mégis magasabb az európai unió tagországainak átlagánál.

Sokatmondó, hogy Magyarországon a válaszadóknak mindössze 2 százaléka jelentette ki, az idei esztendő első felében félretesz majd kisebb-nagyobb összeget, ugyanakkor tíz ember közül hat úgy kalkulál, hogy az eddiginél többet költ.

A Cetelem felmérése rámutat: a tizenhárom vizsgált országban a bútorpiac 2,6 százalékkal bővült az előző évben, miközben Magyarországon a megszorításokat követő első teljes esztendőben 10 százalékkal több pénzt költöttek erre a családok. A háztartási gépek piacán az európai tendenciával ellentétes folyamatok következtek be: miközben ott élénkülésről, addig nálunk visszaesésről árulkodnak a számok, igaz, ennek mértéke nem kiugró, összesen 1,5 százalékos.

A mélyrepülést a szórakoztató elektronikai termékek tekintetében lehetett kimutatni: az összességében 6 százalékos piaci bővülés itthon csupán álom maradt, a valóságban 29 százalékkal kevesebb pénzt fordítottak televízióra, DVD-re és más hasonló cikkekre a családok.

A fogyasztási hitelek állományával kapcsolatosan Lendvai János, a Magyar Cetelem vezérigazgatója kifejtette: ezek állománya 38 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest Magyarországon.

hirado

2008.02.20. 09:39

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek