
Továbbra is töretlen az emberek hitelfelvételi kedve, miközben a megtakarítási hajlandóság nem változik. Sokan különféle fogyasztási cikkekre kérnek és kapnak kölcsönt, aminek következtében az ilyen hitelek iránti igény megnövekedett - derül ki a Magyar Cetelem Bank legfrissebb elemzéséből.
E szerint bár honfitársaink borúlátón látják saját helyzetüket, fogyasztási hajlandóságuk mégis magasabb az európai unió tagországainak átlagánál.
Sokatmondó, hogy Magyarországon a válaszadóknak mindössze 2 százaléka jelentette ki, az idei esztendő első felében félretesz majd kisebb-nagyobb összeget, ugyanakkor tíz ember közül hat úgy kalkulál, hogy az eddiginél többet költ.
A Cetelem felmérése rámutat: a tizenhárom vizsgált országban a bútorpiac 2,6 százalékkal bővült az előző évben, miközben Magyarországon a megszorításokat követő első teljes esztendőben 10 százalékkal több pénzt költöttek erre a családok. A háztartási gépek piacán az európai tendenciával ellentétes folyamatok következtek be: miközben ott élénkülésről, addig nálunk visszaesésről árulkodnak a számok, igaz, ennek mértéke nem kiugró, összesen 1,5 százalékos.
A mélyrepülést a szórakoztató elektronikai termékek tekintetében lehetett kimutatni: az összességében 6 százalékos piaci bővülés itthon csupán álom maradt, a valóságban 29 százalékkal kevesebb pénzt fordítottak televízióra, DVD-re és más hasonló cikkekre a családok.
A fogyasztási hitelek állományával kapcsolatosan Lendvai János, a Magyar Cetelem vezérigazgatója kifejtette: ezek állománya 38 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest Magyarországon.
hirado
2008.02.20. 09:39