
Korántsem biztos Antal Attila menesztése, és az is elképzelhető, hogy a BKV vezérigazgatójának környezetéből szivérogtak ki azok a hírek, melyek szerint a közlekedési vállalat első emberét Balogh Zsolt műszaki vezérigazgató-helyettes válthatja posztján - írja a Magyar Hírlap.
A napilap szerint elképzelhető, hogy a BKV irányítója ekképpen akarja megerősíteni pozícióját és abban bízik, Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a nyilvánosság előtt kiáll mellette. Csakhogy a főváros vezetése egyelőre az ügyben nem foglal állást.
A lap egyébként úgy tudja: az MSZP döntéshozó köreinek egy része egyre kevésbé nézi jó szemmel Hagyó térnyerését, aki a fővárosban a legbefolyásosabb szocialista lett. Hagyó a szeptemberi BKV-sztrájk idején is kiváltotta e körök ellenszenvét az érdekképviseletek elleni kemény fellépésével. Szeretnének valahogy szabadulni tőle, ehhez jó alkalmat kínál a botrány, ráadásul Demszky Gábor is Hagyóra tolta a felelősséget - írja a lap egyik informátorára hivatkozva.
A Népszabadság azt írja: Antal Attila BKV-vezérigazgatót is meghallgatta kedd esti frakcióülésén a fővárosi MSZP. Az MSZP-sek erősen nehezményezték, hogy szabad demokrata politikusok Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettesre próbálták "rátolni" a botrányt, miközben több, SZDSZ-es vezetésű testület - így a Lakos Imre vezette városüzemeltetési bizottság, valamint az ugyancsak SZDSZ-es Tóthfalusi György által vezetett BKV-igazgatóság - is jóváhagyta korábban a tendert.
A lap szerint az MSZP eddig nem kontrázott a szabad demokrata politikusok bírálataira, hiszen ez ártana a koalíciós együttműködésnek, de ha ez így folytatódik, fel fogják venni a kesztyűt.
Tegnap egyébként titkosították a BKV felügyelőbizottságának a használtbusz- tenderrel kapcsolatban született döntéseit a pályázat lezárultáig. A Népszabadság ugyanakkor megtudta: a grémium három határozatot hozott az ügyben: közbeszerzési vizsgálatot kérnek, jogi szempontból is átvilágíttatják a kiíró és a pályázó közötti esetleges összeférhetetlenséget, s végül górcső alá veszik azt is, a tenderrel, s annak körülményeivel kapcsolatban korrekt, pontos és tényszerű volt-e a BKV tájékoztatása.
Mint arról beszámoltunk, a BKV 80 használt busz vásárlására írt ki pályázatot, amelyre végül csak egy cég, az Alfa Busz Kft. adott be ajánlatot. Az eredményhirdetés előtt azonban kiderült, a BKV vezérigazgatója, Antal Attila fia a beszállító cégnél dolgozott, az Alfa Busz alvállalkozója volt. A BKV-nál állítják, hogy ez az üzleti kapcsolat tavaly év végén megszűnt, s amíg fennállt, addig viszont a BKV-nak nem volt hivatalos kapcsolata az Alfa Busszal.
hirado
2008.02.14. 10:40