
Már negyedik napja, hétfő hajnali három óra óta tart a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete által határozatlan időre meghirdetett sztrájk a MÁV teljes vonalhálózatán, miután szerdán sem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV, illetve a MÁV-START Zrt. között a szakszervezeti követelésekről, valamint az elégséges szolgáltatásokról.
A VDSZSZ továbbra is azt követeli, hogy a minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többlet-bérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak. A vasúttársaság álláspontja szerint a szakszervezet követeléseinek nincs jogi, szakmai, gazdasági alapja.
Az álláspontok a legutóbbi tárgyalásokon egyáltalán nem közeledtek egymáshoz a felek értékelése szerint. Szerdán a vonatok mintegy 40 százaléka közlekedett a MÁV adatai alapján.
Csütörtökre virradó éjszaka a forgalomirányítók közül 1567-en vették fel a munkát, 123 vasutas sztrájkolt - tájékoztatta az MTI-t Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke.
A MÁV-START Zrt. személyszállító cég által éjszakára kivezényelt mintegy 800 dolgozó 15 százaléka sztrájkolt. A MÁV csütörtökön - ha meglesznek hozzá a feltételek - viszonylag kiszámítható közlekedést szeretne biztosítani Budapest és az elővárosok között, valamint a távolsági forgalomban. Az elővárosokban általában 1,5-2 óránként járnak a vonatok, a vidéki regionális forgalomban 3 óránként. Nemzetközi vonatok továbbra sem várhatók, mert a MÁV-START Zrt. tájékoztatta a külföldi vasutakat, hogy a VDSZSZ sztrájkja miatt nem garantált a közlekedés a teljes útszakaszon - mondta Kavalecz Imre.
Az egyeztetések pénteken folytatódnak.
hirado
2008.02.07. 10:38