> Sokkoló számok! Negyven évig épült az M7-es fele, a másik fele pedig négy év alatt elkészült

Átadták az M7-es autópálya újabb, Nagykanizsa és Eszteregnye közötti 12 kilométeres szakaszát pénteken. A sztráda 8 hónapos késéssel vált teljessé a decemberben már átadott hat kilométernyi útszakasszal; a 18 kilométernyi pálya együttes költsége 36 milliárd forint volt.
Az M7-es autópálya legújabb szakaszát az autósok 15 órától vehetik igénybe. Pénteken éjfélig még ingyenesen használható, szombaton 0 órától azonban már csak matrica megváltásával hajthatnak rá a járművezetők.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az avatáson arról beszélt: az M7-esnek sajátságos történelme van. Negyven év alatt épült meg az országhatárig a fele, 2004 óta négy év alatt pedig megduplázódik a hossza. A szakminiszter a jövő nyári turistaszezonra ígérte a még hiányzó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 36 kilométeres pálya, valamint a Letenyénél a horvát sztrádával csatlakozó Mura-híd elkészültét.
"Ez az ország képes volt arra, amire egyetlen kelet-közép-európai versenytársa sem, hogy 2002-től megduplázza autópályáinak hosszát" - közölte Kóka János. Utalt arra, hogy a közeli napokban átadják a Görbeháza és Nyíregyháza közötti új sztrádaszakaszt, amellyel megindul a forgalom az ezredik magyar autópálya-kilométeren.
A miniszter arról is beszélt: a sztrádaépítések mellett szükség van a minőségi közutak fejlesztésére is, mert éppen Zala, Vas és Somogy megyébe az átlagosnál kevesebb beruházás áramlik. Ennek okaként pedig az infrastruktúra hiányát jelölik meg a befektetők.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és az európai uniós források bevonásával ebben a ciklusban megvalósul a régióban a 67-es, a 68-as, a 61-es, a 74-es, a 76-os, a 75-ös és a 86-os utak korszerűsítése, bővítése és elkerülő szakaszainak építése - sorolta a miniszter.
hirado
2007.08.24. 12:47