
Vas Géza pilóta szerint a holland utas talán megijedhetett a gép egyik hirtelen mozdulatától, és esetleg belenyúlt a botkormányba, ez okozhatta a balesetet. A férfi évek óta ismerte a csütörtök este meghalt tázlári pilótatársát. Rutinosnak és elővigyázatosnak tartotta.
„A repülésben van olyan, hogy nem vagyunk kötelesek bejelenteni a repülést még a hatóságoknak sem egy bizonyos magasságig. Ez 9 és félezer láb. Ő volt az, aki ha elment innen 10 kilométerre, már repülési tervet adott le, mindent kidolgozott papíron és térképen is” – mondta Vas Géza.
A 9 és félezer láb, vagyis a 2000 méter az a magasság, amely alatt a kisgépek nem zavarják a közeli katonai repülőtér forgalmát. 2 kilométeres magasság alatti repülésre nem kell engedély, csak rádió-összeköttetés a toronnyal. Ilyen azonban már a felszálláskor sem volt.
„A repülőtér csütörtökön 19.30-ig volt nyitva a repülésre, utána megszűnt minden rádió-összeköttetés, hiszen a kecskeméti katonai repülőtér miatt jelezni kell a gépek mozgását. Ezt még tisztáznunk kell, hogy hogyan és milyen körülmények között, milyen engedélyek birtokában szállt fel a gép, és milyen céllal” – mondta Krecsmarik Csaba, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság őrnagya.
A felszállás után a pilóta a repülőtér felett csinált pár iskolakört, majd Bugac felé vette az irányt. Alig negyed órával később több szemtanú is látta, hogy a gép lezuhant egy erdős területen. A szemtanúk elmondták, hogy a gépnek leállt a motorja, majd meredeken megemelkedett, mielőtt a fák közé zuhant. A pilóta valamiért nem használta azt az ejtőernyőt, amit arra az esetre rendszeresítettek a gépen, ha a motor leállna. Emellett a gép – ha megfelelő a magassága – a motor leállása után, az ejtőernyő használata nélkül, akár vitorlázógépként is leszállhat.
rtlklub
2007.08.03. 20:36