
A 4-es metróval kapcsolatban a főváros évekkel ezelőtt becsültette meg a költségeket, a tendereket azonban hiába írták ki ezen az áron, a cégek drágábban vállalták a munkálatokat - válaszolta Demszky Gábor a Népszabadság azon felvetésére, hogy a fúrópajzs még el sem indult, a metró teljes költsége máris 320 milliárdról 485 milliárd forintra emelkedett.
A főpolgármester szerint a költségtúllépés másik oka, hogy a 4-es metró állomásai nyitott terűek lesznek, természetes fénnyel megvilágítva, ami pedig drága. A városvezető a napilapnak adott interjúban leszögezte: a 4-es metró nem kampánymetró lesz, vagyis az építkezést nem befolyásolja, hogy pontosan mikor lesznek a 2010-es választások, és az átadást milyen minőségben éri meg. Hangsúlyozta azonban: 2010-re olyan helyzetbe kell hozni Budapestet, hogy a koalíció nyerhessen.
Ha a fontosabb ügyek a közmegítélés szerint nem elvárhatóan mennek, akkor az lesz a kérdés, hogy a koalíciós pártok megbuknak-e a fővárosban - mondta Demszky, aki azzal kapcsolatban, hogy sokan Weinek Leonárdot, Zugló liberális vezetőjét emlegetik lehetséges főpolgármester-jelöltként, kiemelte: nem az ő feladata kijelölni utódját, széke nem örökölhető. Ugyanakkor elismerte: Weinek nagy lendülettel indult Zuglóban, az adottságai megvannak ahhoz, hogy a jelenleginél fontosabb pozíciót is betöltsön.
Fodor Gábor esetleges környezetvédelmi miniszterré való kinevezése kapcsán úgy vélte: a politikusnak nem szaktárcát kellene vinnie, hanem politikai szerepet kellene vállalnia. Ráadásul, tette hozzá, elégedett Persányi Miklós teljesítményével, a zöldek is, és nem lenne jó üzenet egy bizonyított szakpolitikus leváltása Fodor miatt. Az egészségügyi reform kapcsán arról beszélt, hogy Molnár Lajos szakminiszter 220-szal száguldott egy olyan úton, melyen elődei 30-cal mentek, ezért stílusváltást tartana szerencsésnek, higgadtabb, megfontoltabb döntéseket. Mint mondta, elég tartani a 130-as tempót, és erre látna esélyt, ha Horváth Ágnes államtitkár ülne a volán mögött.
hirado
2007.04.17. 10:11