HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Felpörög a 4-es metró fúrópajzsa, és már az 5-öst tervezik

t: 59

Felpörög a 4-es metró fúrópajzsa, és már az 5-öst tervezik

Miközben Demszky Gábor ma délelőtt látványos külsőségek közepette elindítja a 4-es metró fúrópajzsát, a főváros megbízásából egy cégcsoportosulás 386 millió forintért máris az 5-ös metró tervezésén fáradozik.

Az észak-déli regionális gyorsvasút néven emlegetett projekt a szentendrei és a ráckevei HÉV-et hivatott összekötni a Duna alatt. A HÉV egyik vágánya a Szépvölgyi útnál süllyedne a föld alá, a szerelvények a Duna alatt alagútban haladnának, érintve a Margitszigetet, majd a Belváros több pontján keresztül a Lágymányosi híd pesti hídfőjénél érkezne a felszínre. A főváros ehhez is az Európai Unió Kohéziós Alapjánál fog forrásokra pályázni, csakúgy, mint a 4-es metróhoz. Igaz, a városvezetés a kormányzattal karöltve jelenleg is győzködi az EU döntéshozóit, hogy Brüsszel 120 milliárdos támogatási ajánlatának a dupláját fizesse a 485 milliárdot elnyelő 4-es metró kasszájába.

A BKV eladja azokat az UV motorkocsikat, illetve pótkocsikat, melyeket kivontak a forgalomból. A közlekedési társaság április 18-ig várja a vásárlók jelentkezését: összesen 42 üzemképtelen motorkocsi és 21 pótkocsi keres gazdát. A járművek pénteken még közlekedtek a 49-es vonalán, ahol típuscsere történt. Az új Combino villamosok miatt a körútról kivont régi Ganz villamosok ezentúl többek között a 49-es vonalán szállítják az utasokat.

A főváros két héttel az októberi önkormányzati választások után bízta meg a Főmterv vezette Regionális Team Konzorciumot (RTK) az 5-ös metró I. ütemével kapcsolatos feladatokkal. Az RTK-nak 2008 márciusáig kell elkészítenie a tervezési, építési, járműbeszerzési, közbeszerzési dokumentációt, illetve a Kohéziós Alaphoz benyújtandó támogatási kérelmet.

A főváros az 1-es, 3-as villamos vonalának meghosszabbításához is szeretne támogatást kapni a Kohéziós Alapból. Demszky Gábor a két villamosprojekt megvalósulását az előző ciklusára ígérte, de egyikből sem lett semmi. Tavaly októberben azonban a Konzorcium nevű társulással kötött szerződést a két beruházás tervezésére. A Közlekedés Kft. irányította cégeknek ugyanazokat a feladatokat kell elvégezniük, mint az RKE-nek, ám jóval több pénzért: összesen 689 millióért, amiből a fővárosnak 138 milliót kell kifizetnie.

hirado

2007.04.03. 09:53

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek