
Az első öt percben elfogyott szerdán az az 500 vásárlási utalvány, amellyel a budafoki Savoya Parkban 7 ezer négyzetméteres áruházat nyitó német cég, az Asko jutalmazta korán kelő vevőit.
A Kika, illetve árban a Sconto legerősebb riválisának ígérkező Asko Bútor Kft. idén még egy üzletet tervez nyitni a fővárosban, egyet pedig vidéken, három éven belül pedig már 8-10 magyarországi áruházat működtetne a most megnyitott mellett. A beruházásokra összesen 40 millió eurót szán a cég, amelynek vezérigazgatója, Penzinger Ákos azt mondja, 20 százalékkal lejjebb vannak a legalacsonyabb piaci áraknál, mert egyrészt nem tömörülnek semmilyen beszerzési társulásba, ami többletköltséget okozna, másrészt nagy tételben vásárolt és forgalmazott termékeikre - ezek 85 százaléka egyedi modern gyártású bútor, a többi kiegészítő - nagyon kicsi árrést tesznek.
Ezzel a stratégiával a Csehországban már 15 éve jelenlévő Asko 20-25 százalékos részesedést szeretne magának kihasítani a 217 milliárdos, évi 7-12 százalékkal bővülő magyar bútorpiacon.
hirado
2007.03.22. 08:23