HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Erőre kaptak a szupermarketek és a diszkontok

t: 118

Erőre kaptak a szupermarketek és a diszkontok

A hipermarketek térnyerése a múlt évben megtorpant, mindössze 0,1 százalékkal tudták növelni forgalmukat, míg a szupermarketek és a diszkontok 15, illetve 13 százalékos bővülést értek el - derül ki a GfK Hungária Piackutató elemzéséből. A tavalyi év vesztesei a kisboltok, és csekély mértékben visszaestek a láncba szerveződött magyar élelmiszer-hálózatok is.

Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója szerint a legfrissebb adatok azt jelzik, hogy a magyar vásárló számára továbbra is fontos szempont az ár, de a minőségből már nem akar engedni. Szignifikáns vevőréteg mutatkozik a prémium kategóriánál, illetve a valamivel gyengébb termékekért közepes áron, ám ezt meglepő módon ma nagyon kevés kereskedelmi csatorna tudja felmutatni.

A vásárlási szokásokat vizsgálva kiderül, hogy a vasárnap a kereskedelemben is pihenőnapnak számít, ekkor csak nagyon kevesen mennek vásárolni. A teljes forgalomból mindössze 5 százalékkal részesedik a hét utolsó napja, a legnagyobb érték, a teljes heti forgalom ötöde péntekre esik. A kártyás fizetések súlya 2006-ban egy százalékkal nőtt, részarányuk azonban továbbra is kicsi a készpénzes fizetéshez képest.

hirado

2007.03.14. 09:16

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek