
A gazdasági tárca egyik környezetvédelmi rendelete miatt visszamenőlegesen módosítanák a regisztrációs adóról szóló törvényt, így visszatérítésre lehetnek jogosultak azok, akik február óta Euro-2-es motorral rendelkező benzines gépjárművet helyeztek forgalomba. A jogszabály legutóbbi módosítása február 5-én lépett életbe. Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke szerint a százat sem éri majd el azok száma, akik február 5. óta ilyen járművet hoztak be az országba.
A múlt csütörtöki indulás óta mindössze 2200 járműtulajdonos kérte a jogellenesnek minősített regisztrációsadó-többlet visszafizetését a VPOP-tól. Az állam összesen 72 ezer autóstól szedett be jogalap nélkül adót 2004 májusa és 2005 vége között.
Sipos Jenő, a VPOP szóvivője azt mondja, eddig főként olyan magánszemélyek jelentkeztek, akik maguk intézték a kocsi behozatalát, így rendelkeznek minden szükséges irattal. Annak a mintegy 32 ezer ügyfélnek viszont, aki kereskedőtől vásárolt, némi időbe és adminisztratív nehézségbe ütközik a dokumentumok beszerzése.
Közben kiderült, hogy a hivatal elismeri az adófizetést abban az esetben is, ha a kereskedő sztornó számlát állít ki az eredeti számláról, majd egy olyan pro forma számlát készít, amelyen már szerepel a regisztrációs adó összege. A probléma onnan eredt, hogy a kereskedők eredetileg nem tüntették fel a számlán az adó mértékét, de az autósok csak ezzel az okmánnyal igazolhatják az adó megfizetését.
A Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete közben pert helyezett kilátásba a magyar állam ellen, mivel szerinte a visszatérítés szabályai nem felelnek meg az ezt előíró uniós határozat szellemének. Az egyesület azt is kifogásolja, hogy nem lehet érdemben fellebbezni az avultatási táblázatokban szereplő adatok ellen, ezért eljárást kezdeményezett Brüsszelben.
hirado
2007.02.22. 09:28