
Az állami támogatás csökkenése miatt drágult Budapest vonzáskörzetében a tömegközlekedés, a Gazdasági -és Közlekedési Minisztérium azonban hatáskör hiányában nem tudja mérsékelni a HÉV és az agglomerációs buszok viteldíjait. Ehhez csak a fővárosnak van joga. Ezt Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője mondta annak kapcsán, hogy Hagyó Miklós a közlekedésért felelős budapesti főpolgármester-helyettes és a Nagycsaládosok Országos Egyesülete találkozót kezdeményezett Kóka Jánossal a HÉV tarifáinak drasztikus, egyes esetekeben 400 százalékos áremelkedése miatt.
Ezerről négyezerre nőtt a diák Hév-bérlet ára
A változások nyomán az eddigi 10-15 kilométerre szóló 1311 forintos diák HÉV-bérlet ára 4240 forintra változott. Ugyanekkora útszakaszra vonaton 880 forint, távolsági buszon pedig 1280 forintba kerül a havi diákbérlet.
A jegyárak drágulását az okozta, hogy tavaly nyár óta már nem támogatja kiemelten az állam az agglomerációs közlekedést, azaz az úgynevezett fogyasztói árkiegészítés már ugyanakkora a Budapest vonzáskörzetében közlekedő BKV-járatokon, mint a távolsági buszokon.
Elvben már tavaly nyáron emelkedniük kellett volna a HÉV és az agglomerációs kék buszok tarifáinak, a fővárosi önkormányzat azonban csak most hárította a lakosságra a plussz kiadásokat.
Az agglomerációban eleve drágább volt a közlekedés, mint a távolsági járatokon, most azonban, hogy a kiemelt támogatás is megszűnt még nagyobb lett a különbség a jegyárak között.
A támogatási rendszer megváltoztatása azonban nemcsak drágulást hozott, hanem megszűnt a nyugdíjas bérlet is a HÉV vonalain Budapest közigazgatási határain kívül.
A GKM tájékoztatása szerint a fogyasztói árkiegészítési törvény egységesítését a Pénzügyminisztérium készítette, ők csak a végrehajtási szintű jogszabályokat rendelték hozzá.
hirado
2007.01.08. 20:38