
Máig nem kapta meg a forgalomba állításhoz szükséges hatósági engedélyt az a tíz Bombardier-motorvonat, amit tavasszal vásárolt 11 milliárd forintért rendkívüli sürgőséggel a MÁV, és az elsők közülük áprilisban álltak volna volna forgalomba - írja a Népszabadság.
A kanadai-német járműgyártó osztrák vasútnak szánt Talentjei állítólag a Combino villamosokéhoz hasonló diagnosztikai problémák miatt vesztegelnek a kocsiszínben, de úgy tudni, a futáspróbákon sem volt minden rendben a szerelvények fékezhetőségével, a járművek megállításához szükséges úthossz fékezésenként eltérő volt. (Utóbbi a problémát a hírek szerint Ausztriában is tapasztalták a szakemberek, de ott sikerült megoldani, és a múlt héten már megkapták az első típusbizonyítványt és a forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket a motorvonatok.)
Azt egyelőre nem tudni, mikor kerülhetnek sínre a Talentek, de valószínű, hogy január közepéig nem, pedig a december 10-i menetrendváltáskor nagy szüksége lett volna rájuk. Így viszont a vasúttársaság kénytelen beérni a régi, leromlott állapotú kocsikkal, amik már hónapok óta csak a szakhatóságok kegyelméből közlekedhetnek, de forgalmijuk hamarosan lejár. Megoldást jelenthet majd az a 30 Flirt-vonat, amit a MÁV vásárolt a svájci Stadler AG-től, és melyek közül az első tegnap este, különjáratként érkezett Bázelből Hegyeshalomba. A hivatalosan december 18-án bemutatkozó szerelvény az első fékpróbákon már átesett, forgalomba állítását pedig februárra tervezik.
hirado
2006.12.13. 10:12