
Karbantartási hiányosságok miatt 70 fokban megdőlt egy oszlop a Moszkva téren, emiatt az 56-os villamos a reggeli órákban, 6-tól 11-ig nem közlekedett a térig, tudta meg az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől (VEKE). Az oszlopot csak a vezetékek tartották meg, ezért nem dőlt ki teljesen.
A BKV megerősítette, hogy "gondok voltak az egyik, a villamos felső vezetékét tartó oszloppal", emiatt az 56-os villamos nem a Moszkva téren fordult meg, hanem egy másik kitérőben. Az oszlopot megerősítették.
A közlekedési vállalat sajtóirodáján elmondták, még nem tudni, mitől dőlt meg az oszlop, mert a vizsgálatok még tartanak, "de 99 százalék", hogy az oszlopnak semmi baja nem volt, beázás történhetett. Budapesten ugyanakkor hetek óta nem esett jelentősebb csapadék, és csőtörés sem volt.
Kidőlnek a sorból
A budapesti vezetékeket, jelzőlámpákat tartó oszlopok sorozatban dőlnek ki a karbantartási hiányosságok miatt. Az eredetileg 8 milliméteres falvastagságú oszlopok az elmúlt 20-25 év alatt 1 milliméteresre vékonyodtak.
Legutóbb október 11-én dőlt ki egy jelzőlámpát tartó oszlop a Rákóczi úton, nyáron pedig a Margit hídon zuhant az úttestre két tartóoszlop. Mindkét esetben csak a szerencsén múlott, hogy nem történt komolyabb baleset.
Az elkorrodálódott oszlopok sorsát azonban senki nem vállalja magára: az eddigi esetekben egymásra mutogatott a Fővárosi Közterület-fenntartó, a Siemens jelzőlámpákat kezelő vállalata, a BKV, illetve az Elektromos Művek, de felelősséget senki nem vállalt értük.
A VEKE szerint a helyzet "életveszélyes", ezért azt tanácsolja a fővárosnak, hogy sürgősen szerezzék be azt az ultrahangos falvastagság-mérő műszert, amit a Margit hídi oszlopkidőlések után béreltek, hogy megállapítsák, mely oszlopok szorulnak megerősítésre.
Nyáron mind a Margit, mind a Petőfi híd, illetve a Karinthy Frigyes út összes oszlopát meg kellett erősíteni, mert kritikus volt a falvastagság. A VEKE szerint Budapesten oszlopok ezrei vannak ilyen állapotban.
index
2006.10.17. 13:03