Egyértelműen a Renault Dacia modellje Európa új népautója, mely februárban megduplázta eladásait - írja a Napi Gazdaság.
Európában egyébként februárban 8,7 százalékkal több új autót adtak el, mint egy évvel korábban, ugyanebben a hónapban. Nyugat-Európában 7,7, az új uniós tagállamokban 20,5 százalékkal bővültek az eladások.
Németországban 25 százalékkal, 228,6 ezerre emelkedtek az eladások februárban, míg egy évvel ezelőtt a piac pangott. Franciaországban 11 százalékkal emelkedett, míg Olaszországban 3,9, Nagy-Britanniában pedig 5,7 százalékkal pangott a piac.
A piacvezető Volkswagen 9 százalékkal bővítette értékesítését, piaci részesedése pedig 19-ről 19,3 százalékra nőtt a kontinensen. A PSA ugyancsak 7 százalékkal több autót adott el tavaly februárhoz képest, de a konszern kihasította piaci szelet 14,7-ről 14,6 százalékra fogyott. A Daimler valamennyi kategóriájában 22 százalék feletti bővülést tudhat magáénak, az autógyár piaci részesedése pedig 4,6-ról 4,9-re ugrott.
hirado
2008.03.17. 10:37