HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AUTÓMÁNIA > Padlógázzal indult az újautópiac

t: 316

Padlógázzal indult az újautópiac

A mintegy 11 százalékos tavalyi visszaesés után januárban 8 százalékkal nőtt az új autók értékesítése a magyar piacon. A kereskedők szerint a február 5-től érvényes, és az új autók esetében a korábbinál 6,2 százalékkal magasabb regisztrációs adó hírére ugorhatott meg a forgalom, a pluszköltséget ugyanis az importőrök többsége szinte teljesen áthárítja a vevőkre, ez pedig a kisebb új autóknál 1-1,5 százalékos, 20-30 ezer forintos drágulást hoz.

A JATO piacelemző cég adatai szerint az első hónapban 12 954 új személyautót helyeztek forgalomba, 8 százalékkal többet, mint tavaly januárban. A piacvezető Suzukikból 2500 darab kelt el, ami 15 százalékos növekedés, Swiftből 1086-ot, Ignisből 735-öt, Skoda Fabiából 623-at, az SX4-esből 552-t helyeztek forgalomba. A Bentley megkétszerezte tavalyi teljesítményét, igaz, a Volkswagen-tulajdonú brit márka esetében ez összesen két autót jelent, és legolcsóbb modellje is több mint negyvenmillió forintba kerül. Hasonló mértékben, ám jóval nagyobb mennyiséggel növelte eladásait három további márka: Opelből 1375-öt, Hondából 438-at, Nissanból 261-et helyeztek forgalomba. Jelentősen estek viszont a VW, a Fiat, a Hyundai, a Kia és a Renault eladásai.

Idén egyébként két jogszabályváltozás is befolyásolhatja a magyar járműpiacot: a január 1-jétől megszűnt évjárat-korlátozás után már az 1996-nál régebben gyártott típusokat is be lehet hozni, bár inkább csak ajándék autóval érdemes próbálkozni, mert a február 5-től hatályos, a használt kocsik avulásával jobban kalkuláló regisztrációs adó még mindig annyira megdrágítja az importot, hogy olcsóbb a hazai félmillió darabos kínálatból választani.

hirado

2007.02.06. 10:31

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek