HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AUTÓMÁNIA > Rossz év után még rosszabbat jósolnak az újautó-importőrök

t: 156

Rossz év után még rosszabbat jósolnak az újautó-importőrök

Tavaly összesen 187-188 ezer új személyautó kelt el hazánkban, 6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban - írja a Napi Gazdaság a vezérképviseletek és márkaimportőrök előzetes számai alapján. A lap becsült adatai lényegében megegyeznek a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) előzetes számításaival.

A szervezet elnöke, Győző Gábor szerint a hét végéig várható hivatalos összesítés, de az már látható, hogy a múlt év utolsó negyedében nem pörögtek fel az eladások, ellentétben a korábbi évek tapasztalataival. Különösen a december mutat nagyobb mértékű elmaradást a korábbiakhoz képest.

Az előzetes adatok alapján továbbra is a kis- és középkategóriás autók adják az értékesítés csaknem 90 százalékát, ezen belül a mini- és kiskategóriás modellek részaránya 50 százalék körül mozog. A prémium és luxuskategóriás márkák forgalma átlagosan 5-6 százalékkal emelkedett. Bár a Suzuki továbbra is őrzi elsőségét, a legnagyobb visszaesők között lehet, hiszen a 32,7 ezres eladás 16 százalékos csökkenésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. A második az Opel 21,5 ezres, a harmadik a Ford 19,2 ezres értékesítéssel. A Skoda és a Volkswagen maradt a negyedik és ötödik helyen. A kishaszonjárművekből 15 százalékkal több fogyott, mint 2005-ben. Itt a legkeresettebb márka a Ford, a Volkswagen, a Peugeot és a FIAT volt.

Győző Gábor számításai szerint idén átlagosan 10 százalék körüli visszaesés várható, vagyis 170 ezer új személyautó találhat gazdára. Az év eleje meglehetősen gyenge lesz, inkább a második félévben nőhetnek az eladások. A regisztrációs adó február közepétől esedékes 6,2 százalékos emelkedése az MGE elnöke szerint nem befolyásolja számottevően az új autók piacát, és nem várja a kereslet csökkenését a külföldről behozott használt kocsik avultatással csökkenthető regisztrációs adója miatt sem. Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke csupán 30 ezer használt jármű behozatalára számít, és nem tart attól, hogy Magyarország roncsautó-temetővé válik az értékcsökkenési szabályok változása miatt.

hirado

2007.01.11. 10:05

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek