HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > NŐI > Szépségápolás > A tökéletes arcért 2. rész

t: 2129

A tökéletes arcért 2. rész

Csábító ajkak

Ha nem vagy megelégedve szád méretével, a kozmetikai ipar újabb és újabb termékeivel szinte csodákat tehetsz. A sötét kontúrceruza már régen kiment a divatból (szerencsére), a legideálisabb egy, a szánk színével megegyező árnyalat. A szájkontúr úgyis csak nekünk segít abban, ha „csalni” szeretnénk szánk méretével, mert túl kicsinek, vékonynak találjuk. A ceruzával túlmehetünk a természetes vonalon maximum 1 mm-rel, ha ennél jobban kihúznánk, egyből látszódna a „turpisság”!

A ceruzán kívül a rúzs színe is segíthet. Itt is érvényes az az igazság, hogy a világos és fényes szín nagyít, tehát ha valaki optikailag nagyobb szájat szeretne, világos, vagy közepes árnyalatú, gyöngyházfényű rúzst használjon, semmiképpen ne mattot, és a szájfényt se felejtse el! A szájfény a vékony, pici száj leghasznosabb fegyvere.

Elvileg, ha valaki túl nagynak érzi a száját, alapozóval elfedheti, és egy kisebbet rajzolhat a ceruzával, de ki találkozott már olyan nővel, aki élt volna evvel a lehetőséggel? A túl vastag száj elbírja a legsötétebb, matt rúzst is, de igazából ezek még inkább felhívják a figyelmet a telt ajkakra! Ha megnézzük Angelina Jolie csodaszép száját, észrevehetjük, hogy soha nem sminkeli feltűnően, legtöbbször hússzínű rúzs, vagy szájfény fedi, pedig ha valaki, hát ő megengedhetné magának a sötét színeket!

Persze legtöbbször az figyelhető meg, hogy vékony szájú nők használnak erőteljes színű rúzst, hogy ezáltal hangsúlyosabbá tegyék szájukat! Egyszer, csak kíváncsiságból próbáljanak ki egy kevésbé feltűnő színű, ám nagyon fényes rúzst, meglátják, az sokkal „ütősebb” lesz!

Szemek

Igazából a nők többsége szemének kifestésével van bajban, és való igaz, ezt a legnehezebb szépen kisminkelni. Hiába tudja valaki elméletben, hogy mit kellene csinálni, melyik színt hová kell tenni (pl. a legáltalánosabb szabály: a mozgó rész belső fele világos, a külső felé sötét), ha nekünk valahogy mégsem áll jól. Nos, ennek is anatómiai okai lehetnek. Nem mindegy, hogy kicsi, nagy, táskás, közel ülő, távol ülő … szemünk van-e, és az sem, hogy milyen színek állnak nekünk jól.

• Dülledt szem esetén (pl. Susan Sarandon) az a cél, hogy optikailag „visszatoljuk” a szemgödörbe a szemet, ezt pedig sötét, matt szemhéjporokkal tehetjük meg. Az egész mozgó részre hozzánk illő sötét (barna, szürke, padlizsán, bordó …) port tegyünk, fölé pedig a szokásos világos színt futtassuk végig a belső szemzugtól a szemöldök alatt végig, de az se legyen gyöngyházszínű, csak matt!

• A kerek szem (pl. Christina Ricci, Winona Ryder) nagyon szép szemforma, de túlságosan uralja az arcot. Ha a szemkontúrt a külső szemzugban cicásan, felfelé húzva kötjük össze, és a mozgó részre szintén sötét, matt színeket használunk, a szemet szépen kiemeljük, miközben kerekségét finoman „elnyomjuk”.

• A kis szemnél (pl. Szulák Andrea) pont az a probléma, hogy nem a szemen van a hangsúly. Hát tegyünk ellene! Több módszer is van rá: vagy világos, gyöngyházfényű szemhéjport használunk, vagy sötét színeket, amiket viszont alul-felül továbbhúzunk, kifelé satírozunk (ez a szükséges továbbhúzás, satírozás az, ami optikailag nagyítja a szemet). És használjunk sok-sok szempillaspirált!

• Sok nőnél probléma, hogy kicsi a távolság a szeme és a szemöldöke között, kicsi a hely játszadozni a színekkel. Ezt nevezzük mélyen ülő szemeknek (pl. Courtney Cox Arquette, Cynthia Nixon). Itt a legjobb megoldás a mozgó rész világos, vagy közepes színekkel való kifestése, vékony szemkontúrral.

• A fentebb említett szabály (belül világos-kívül sötét) a legszebben azon a szemen mutat, amit súlyos szemhéjú szemnek nevezünk (pl. Jennifer Aniston, Kristin Davis). Nincs semmi „rossz” ebben a szemformában, csak azt jelzi, hogy a szemhéj rálóg a szemre, optikailag kicsinyítve azt. Ilyenkor a „rálógó” szemhéj mindenképp sötét színű szemhéjport kapjon! (Ez az ún. mélyítő vonal a külső szemzugból indul, és a szem vonalát követi a szemöldökcsonton) A mozgó rész viszont lehet sötét vagy világos is.

• Távol ülő szemek esetén (Kováts Adél, Lisa Kudrow) is jó megoldás lehet, ha a fentebb említett mélyítő vonal egészen a belső szemzugig végigfut, így közelítjük egymáshoz a két szemet.

• Közel ülő szemnél a belső szemzug gyöngyházfényű világos legyen, és a külső szemzugban kifelé nyújtsuk a sötétebb szemhéjport.

nlc

2005.10.02

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok