HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Új Renault motorok bemutatása a Frankfurti Autószalonon

t: 5853

Új Renault motorok bemutatása a Frankfurti Autószalonon

A Clio, Modus, Mégane, Scénic, valamint az öt- és hétüléses Grand Scénic modellekhez már korábban kínált, 105 lóerős, részecskeszűrős 1.5 dCi dízelmotor az év végétől a Clio Grandtour és az új Kangoo modellekhez is kapható. A legmodernebb dízeltechnológiával felszerelt erőforrás minimális szintre szorítja le a CO2-kibocsátást, legyen szó bármelyik modellről. A részecskeszűrő anélkül képes az öntisztulásra és regenerálódásra, hogy közben befolyásolná a motor sima futását, mindezt adalékanyagok használata nélkül éri el. A közvetlenül a kipufogósoron elhelyezett kiegészítő befecskendezőnek köszönhetően a rendszer képes a folytonos regenerálódásra, mégpedig egy, a gyakori városi használathoz különösen illő folyamat során. Ehhez az újszerű megoldáshoz egy sor, szabadalmaztatott technológiát alkalmaztak.
Az ügyfelei elvárásaira folyton figyelő Renault egy sor tiszta üzemű, csekély fogyasztású, kis károsanyag-kibocsátású motor megalkotásával segít megóvni a környezetet.

A Renault továbbra is környezetbarát motorokat gyárt. A Clio, a Modus, a Mégane, a Scénic, valamint az öt- és hétüléses Grand Scénic után az év végétől kapható Clio Grandtour, valamint az új Kangoo is megkapják a 105 lóerős 1.5 dCi motort.
A motor 76kW (105LE) teljesítményt ad le percenkénti 4000-es fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 240Nm 2000/percnél.

A 105 lóerős 1.5 dCi motor a legmodernebb technológiai újításokat alkalmazza: többlapátos változó geometriájú turbófeltöltő, piezo-elektromos injektorok, valamint kipufogósori befecskendezővel felszerelt részecskeszűrő.
Az 1.5 dCi a Renault motorméret-csökkentési filozófiájának gyümölcse. Ez a megközelítés a környezetvédelmi megfontolásokat (CO2 és egyéb szennyező anyagok mérséklése) összhangba hozza a gazdasági szempontokkal (üzemanyag-fogyasztás mérséklése, a technológia széles körű rendelkezésre bocsátása). A méretcsökkentés egyben a "Renault eco˛" programjának is alapeleme. A hétüléses Grand Scénic kivételével a 105 lóerős 1.5 dCi motorral felszerelt összes modell "Renault eco˛" kategóriájú jármű.

Vegyes üzemű üzemanyag-fogyasztás (liter/100km)CO2 kibocsátás (g/km)


Clio4,7126

Modus4,8127

Mégane Berline, Coupé és Grandtour4,7124

Megane Coupé-Cabriolet5,2137

Scénic5,3140

Grand Scénic (ötüléses)5,3140

Grand Scénic (hétüléses)5,5146


Csekély CO2-kibocsátásának köszönhetően az 1.5 dCi motor közvetlenül hozzájárul ahhoz a "Renault Kötelezettségvállalás 2009" programhoz, amely szerint a vállalat 2009-re egymillió darab, 140g/km-nál csekélyebb CO2-kibocsátású gépkocsit értékesít, és ezek egyharmadának CO2-emissziója 120g/km alatt lesz. Az 1.5 dCi motor természetesen Euro4-kompatibilis. A motorhoz egy TL4 hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, amelynek áttételei a lehető legjobban hasznosítják a rendelkezésre álló 240Nm-es forgatónyomatékot.

Páratlan felhasználói komfort

Az 1.5 dCi motor közismerten csendes és kényelmes vezetési élményt biztosít. Ráadásul részecskeszűrője adalékanyagok nélkül, a vezetést nem akadályozva regenerálódik, függetlenül a motor fordulatszámától vagy a vezetési körülményektől. Ez az innovatív megoldás különösen hatékony városi környezetben, ahol a járművek kis sebességgel haladnak, gyakran kell megállniuk és újra elindulniuk, de ugyanilyen hatásosan működik más körülmények között is. A hagyományos rendszerekkel ellentétben a regenerációs folyamat beindítása nincs minimális sebességhez vagy megtett kilométerhez kötve, ezért nem áll fenn az eltömődés veszélye. Amint a motor bemelegszik, a szűrőben fennakadt összes koromrészecske teljesen megsemmisül. A garantáltan karbantartás-mentes 1.5 dCi motor különösen népszerű a környezettudatos városi vásárlók körében, akik nagyra értékelik a tényt, hogy a rendszer teljes mértékben képes elégetni a kiszűrt koromrészecskéket, mégpedig többletfogyasztás nélkül.

Szabadalmaztatott új technológia

A kipufogósorra épített befecskendező különösen újszerű megoldásnak számít. A motor rendes üzemi befecskendezési ciklusától függetlenül működtetett injektor egyetlen szerepe a részecskék megsemmisítése. A rendszer egyszerűsége és hatékonysága jól példázza a Renault mérnökeinek szakértelmét: a fejlesztés során több mint ötven szabadalmat jegyeztettek be. A motorból kilépő kipufogógázok áthaladnak az első katalizátoron, amely kezeli a szén-monoxidot (CO), a nitrogén-oxidokat (NOX), valamint a szénhidrogéneket (HC). A részecskeszűrő regenerációja folyamán a rendszer minimális mennyiségű üzemanyagot fecskendez a kipufogórendszerbe. Ennek hatására a gázok felmelegedve jutnak el a második katalizátorba. Közvetlenül e mögött található a részecskeszűrő, amely elnyeli a plusz hőt, és megkezdi az összegyűjtött koromrészecskék megsemmisítését.
Ez a forradalmi rendszer eltér minden más, jelenleg kapható megoldástól: a regenerációs folyamat ugyanolyan hatékony, mint más megoldások esetében, ám független a jármű sebességétől vagy a motor fordulatszámától. Az elsődleges befecskendező rendszertől teljesen külön működő rendszer nem igényel adalékanyagokat, és rögtön működésbe lép, amint megfelelő mennyiségű korom rakódott le a szűrőben.
A Renault legtöbb modelljéhez immár részecskeszűrővel kínálja az 1.5 dCi motort, és ezzel különösen vonzó és hatékony megoldással szolgál a vállalat igényes, környezettudatos ügyfelei számára.
Az 1.5 dCi motor nagy felbontású fényképei letölthetők az alábbi helyről: www.media.renault.com > Photo Library > Sustainable development: Environment > Renault eco2


Renault.hu / hirado.hu

2007.09.18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok