HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > BMW világpremierek Frankfurtban - Áttekintő

t: 1423

BMW világpremierek Frankfurtban - Áttekintő

Világpremier: az új BMW 6-os Coupé és az új BMW 6-os Cabrio

A legnemesebb Gran-Turismo hagyományok szerinti elegáns sportkupé és dinamikus luxuskabrió: a BMW 6-os sorozata még vonzóbban és figyelemre méltó gazdaságossággal jelenik meg a Frankfurt IAA közönsége előtt. E járműszegmensben ugyanis első ízben szerepel dízelmotor is a kínálatban. A BMW 635d Coupé és a BMW 635d Cabrio Változó kapcsolású ikerturbóval (Variable Twin Turbo; VTT) szerelt, 3,0 literes, soros hathengeres motorjának teljesítménye 210 kW/286 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 580 newtonméter. Az új BMW 635d a Coupé változatában 6,9, míg a Cabrio kivitelben 7,2 litert fogyaszt 100 kilométerre. A BMW 630i elődjéhez képest 15 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztással és 10 kilowattal magasabb teljesítménnyel jelentkezik. E magas fokú gazdaságosságot a 200 kW/272 LE teljesítményű, a szegénykeverékes üzemű második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) működő, soros hathengeres erőforrással sikerült elérni.


Világpremier: Az új BMW 520i és az új BMW 520d

2007 őszétől két új alapmodell teszi teljessé a BMW 5-ös sorozat széles körű motorválasztékát. A BMW 520d a gazdaságosság tekintetében új mércét állít e szegmens számára, új fejlesztésű négyhengeres dízelmotorjának teljesítménye 130 kW/
177 LE. Az új erőforrás 100 kilométerenként akár 5,1 literes átlagfogyasztást (BMW 520d Touring: 5,3 liter), illetve páratlanul alacsony, kilométerenként csupán 136 grammos (Touring: 140 gramm) szén-dioxid kibocsátást is lehetővé tesz. Szintén újdonság a BMW 520i, 125 kW/170 LE teljesítményű, szegénykeverékes üzemű második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) működő motorjával és 100 kilométerenként 6,7 literes (Touring: 6,9 liter) üzemanyag-fogyasztásával.


Világpremier: a BMW 3-as sorozat új motorváltozatai

A BMW 3-as sorozat minden benzinmotorja - a négy- és a hathengeresek egyaránt - már 2007 őszétől közvetlen benzinbefecskendezéssel készül. Emellett a négyhengeres dízelmotorok új generációja is megjelenik a BMW 3-as sorozatában. Mindennek eredményeképpen mindjárt öt modell szén-dioxid kibocsátása is a kilométerenkénti 140 grammos határ alá csökken.


Világpremier: az új BMW 1-es Coupé, az új BMW 123d és az új BMW 116i

Nagyobb választék és fokozott gazdaságosság a BMW 1-es sorozatában: az új BMW 1-es Coupé kiemelkedő menetdinamikai adottságokkal és nagyteljesítményű erőforrásokkal kínálja a vezetés színtiszta élvezetét. A csúcsmodell a BMW 135i Coupé, amelynek a második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) és ikerturbóval (Twin Turbo) működő, 3,0 literes, soros hathengeres aggregátja 225 kW/306 LE teljesítményt produkál. A Hatékony Dinamika új dimenzióit tárja fel a BMW 123d Coupé, amelynek négyhengeres dízelmotorja 150 kW/204 LE teljesítményű, s a BMW 123d 3- és 5-ajtós változataiban is megjelenik. Páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztási és kipufogógáz-emissziós értékekkel tűnik ki a kategóriából a BMW 123d: átlagfogyasztása 5,2 liter 100 kilométerenként, szén-dioxid kibocsátása pedig mindössze 138 gramm kilométerenként. A teljes paletta legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztású benzinmotoros modelljévé az új BMW 116i lépett elő, 3- és 5-ajtós változatokban, 90 kW/122 LE teljesítménnyel és 5,8 literes átlagfogyasztással, illetve kilométerenként 139 gramm szén-dioxid kibocsátással.


Világpremier: az új BMW X5 3.0sd és az új BMW X3 2.0d

Minden modellben új motorokkal és más, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklését célzó innovatív megoldásokkal, a BMW Hatékony Dinamika fejlesztési stratégiájának eredményei a SAV-modellek (Sports Activity Vehicle) kínálatában is megjelentek. Az új BMW X5 3.0sd hajtásáról a Változó kapcsolású ikerturbóval (Variable Twin Turbo; VTT) szerelt, nyomatékosságáról és gazdaságosságáról ismert, soros hathengeres, 210 kW/286 LE teljesítményű dízelmotor gondoskodik, amelynek maximális forgatónyomatéka eléri az 580 newtonmétert. A gazdaságosság új éllovasa a BMW X3 2.0d, amelynek turbófeltöltéssel és a harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel működő négyhengeres dízelmotorja 130 KW /177 LE teljesítményt ad le. A BMW X3 2.0d EU-tesztcikluson mért átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 liter 100 kilométerenként.


Világpremier: az új BMW M3

A versenypályák pole pozíciójában éppoly otthonosan mozog, mint a mindennapos közlekedésben: az új BMW M3. A nagyteljesítményű sportkocsi immár negyedik generációját ezúttal egy 4,0 literes, 309 kW/420 LE teljesítményű, V8-as aggregát hajtja. A BMW M GmbH műhelyében a BMW 3-as Coupé alapjaira kifejlesztett, s szinte minden részletében újratervezett 2-ajtós modell mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebességét pedig csak a motorelektronika határolja le 250 kilométer/órára.


Innováció: Aktív fejtámlák

Az Aktív fejtámlák (Crash-activated Headrests) bevezetésével a BMW 6-os és 5-ös illetve a BMW X5 és a BMW X3 sorozataiban, még magasabb szintre emelkedett a BMW hátsó ütközésekkel szembeni utasvédelme. A jármű biztonsági elektronikája által vezérelt rendszer ütközéskor gondoskodik arról, hogy a fejtámla első része a lehető legrövidebb idő alatt előrébb és feljebb kerüljön. Ezzel jelentősen lecsökken a fejhez mért távolsága, még mielőtt az a járműre ható erők következtében hátracsapódhatna. A fejtámla stabilizáló biztonsági funkciójának ilyen jellegű bővítésével az utasok nyakcsigolya-tájéki sérüléseinek és húzódásainak veszélye jelentősen mérsékelhető.


Attrakció: "BMW Individual Virtuoso" az új BMW 6-os számára

A BMW Individual a 2007-es Frankfurti IAA standján a szemnek és a fülnek egyaránt egyedülálló élményként, egy különleges tematikus modellel jelenik meg, amelyet kialakításában és műszaki felszereltségében az autóbeli zenei élmények teljes körű élvezetének szenteltek. Az új BMW 6-os modell számára rendelkezésre álló "BMW Individual Virtuoso" kompozíció az exkluzív külső és belső kialakítást a BMW Individual high-end audio-rendszerével teszi teljessé, amely rendkívül igényes erősítő- és hangsugárzó-technikájával új mércét állít az autóbeli akusztikai élmények terén.


hirado.hu

2007.09.14

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok