HIRDETÉS
HIRDETÉS

Két hét után leválik a gyerek új cipőjének talpa? Már majdnem kész, de hiányzik néhány csavar az íróasztal összerakásához? Nem azt a laptopot küldték ki, amit megrendelt? Jó, ha ismeri, mihez van joga vásárlás után.

Még pár nap és becsengetnek. A tankönyveket már szállítják az iskolákba, a családok pedig lázasan vásárolnak. Tolltartót, ruhát, cipőt, iskolatáskát, íróasztalt, laptopot. De mi van, ha otthon észrevesszük, hogy hiányos a lapra szerelt bútor? Mi van, ha fekete laptop helyett pirosat kapunk? Vagy mi történik, ha két hét után szétmegy a gyerek cipője, szétesik a minyonos tolltartója, amiért egyébként odavan, és egy kisebb vagyonba került?

Sok a panasz a cipőkre

Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez a cipőkkel kapcsolatban. A vásárlók részint azt kifogásolják, hogy túl könnyen tönkremennek a lábbelik, részint azt, hogy az üzletben nem megfelelően kezelik a panaszokat – tudta meg a hirado.hu a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól.

A hirado.hu megkereste a Deichmann marketingosztályát, hogy megtudjuk, milyen jogaik vannak a vásárlóknak, ha náluk vásárolnak cipőt. Közölték, hogy csak a cég német sajtóosztályának jóváhagyásával tudnak válaszolni kérdéseinkre, ami több napba telik. Az egyik üzletet felhívva azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ha termék nem hibás, de a színe, mérete miatt esetleg meggondoljuk magunkat, csak új, utcán nem hordott lábbelit cserélnek.

A cipők szavatossági ideje 2 év. Ez az akcióban vásárolt – például 2-t fizet, 3-at vihet – termékekre is érvényes. Hogyha valami gond akad, akkor blokkal bármelyik üzletbe vissza lehet vinni, és ott megnézik a terméket. Fontos, hogy a vásárlástól számított első fél évben az üzletnek kell azt bizonyítania, a cipőt esetleg nem rendeltetésszerűen használták. Fél év után, de két éven belül viszont a vásárlónak kell bizonyítani ennek ellenkezőjét.

Ha hiányos az összeszerelhető íróasztal

Az iskolakezdés idején sok szülő vásárol íróasztalt is gyermekének, sokan lapra szerelten. Odahaza kiderülhet, hogy hiányos a termék. Ebben az esetben az a leggyorsabb megoldás, ha a vásárló a számlával bemegy az áruházba, és odaadják neki a hiányzó részt. „Előfordult már, hogy kevesebb csavart tartalmazott a csomagolás, de a vásárló nem tudott bemenni az üzletbe, és a vevőszolgálat postán küldte el a hiányzó darabokat. Próbáljuk rugalmasan kezelni a problémákat” – mondta el az IKEA PR-felelőse, Varga-Nagy Eszter.

Ha a hiányzó vagy sérült rész súlya 10 kilogramm feletti, és a vásárló nem tudja vagy nem akarja bevinni valamelyik áruházba, akkor elég, ha egy fotót küld a termékről. Ezt a vevőszolgálat elbírálja – 30 napja van rá – és ha jogosnak találja a kifogást, akkor az áruház intézi a cserét. Azaz kiszállítja például a hibátlan terméket a vásárló címére – mondta a hirado.hu-nak Varga-Nagy Eszter.

Laptopvásárlás webes felületen

Az egyik, laptopokat forgalmazó cégnél a hirado.hu megkeresésére elmondták, hogyha valaki webes felületen rendel számítógépet, és nem azt kapja, amit a kosárba tett, akkor fel kell vennie a céggel a kapcsolatot. Az üzlet ebben az esetben vagy megkéri a vásárlót, hogy fáradjon be személyesen valamelyik boltba a cserére, vagy futárt küld a termékért.

„Ha mi hibáztunk, akkor nem a vásárlóinkat terheljük, hanem minden esetben a céget terhelik a felmerült költségek” – mondta a hirado.hu-nak Hermann László üzletvezető.

Ehhez van jogunk

Ha interneten keresztül vásároltunk valamilyen terméket, és hiányos, vagy nem olyan, mint amire számítottunk, akkor 14 napig visszaküldhetjük, vagy kérhetjük a hiányzó alkatrész pótlását. Akkor is visszaküldhetjük, ha nincs semmi kifogásunk, csupán meggondoltuk magunkat.

Hogyha személyesen vásároltuk, s a termék sérült vagy hiányos, a kereskedő köteles kicserélni vagy pótolni a hiányzó alkatrészt. Hogyha kereskedő hibázott, őt terheli a visszaszállítás költsége.

Ha személyesen vásároltunk, de rájöttünk, hogy nem tetszik a termék színe vagy formája, vagy bármi más, akkor a kereskedő kedvességén múlik, visszaveszik-e a terméket, a hatályos szabályok erre nem kötelezik – mondta Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

Ami a 10 ezer forintnál drágább műszaki cikkeket illeti, ha a termék a vásárlást követő 3 munkanapon belül elromlik – ebbe a vásárlás napja nem számít bele -, vagy olyan hiba lép fel, ami a használatot akadályozza, a kereskedő köteles mérlegelés nélkül kicserélni őket - nem küldheti szervizbe! Ha a cserére valamiért nincs lehetőség, mert például elfogyott a termék, akkor vissza kell adni az árát.

Megéri vigyázni a blokkra

Fontos, hogy a blokkot mindenképpen tegyék el vásárlás után, mert a két év szavatosság például egy tolltartóra is érvényes, csakúgy, mint minden más termékre.

hirado.hu

Feltöltve: 2015.08.24.
Megnézve: 1527

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra